Sunday, April 3, 2011

Ennastjuhtiv õppija


7. nädala teema oli huvitav ja mulle kui täiskasvanukoolitajale ka väga südamelähedane, aga pakutava materjali hulk kohutas niivõrd, et ei jõudnudki tähtajaks blogisse kokkuvõtet teha. Ka tundus, et tuleb hirmmahukas mõistekaart teha, kuna teema on väga lai. Olles ennastjuhtiva õppija teemat mitu nädalat endas kandnud, tekkis hoopis idee kujutada enesejuhitud õppimist väga minimalistlikult.
Ja saingi sellise jäätisekujulise skeemi. Ennast juhtiv õppija nagu jäätiski on mitmevärviline, erinevate maitsetega, endas üllatusi peitev ja kindlasti iga õpetaja lemmik:). Enesejuhitud õppimise alustaladeks on ise õpieesmärkide seadmine ja ise hiljem ka saavutatu eesmärgipärasuse hindamine.
Jäätise tippu panin elukestva õppe, mis kindlasti ei pea olema osa enesejuhtitud õppimisest, aga mulle meeldiks, kui see nii oleks ja enamasti vist ikka on ka, et kui sa juba oled ennast juhtiv õppija, siis oled sa ennast ka elukestva õppe keerisesse lennutanud.

E-kursuse disainimisel eriti just täiskasvanutele, tuleks kindlasti arvestada kogu jäätist ja lisaks veel ka seda mõjutavaid nooli nagu näiteks kogemus ja kaasinimesed(õppijad). Tuleb võimaldada õppijal ise eesmärke seada, oma õppimist reflekteerida ja hinnata, oma kogemusi kasutada jne jne.

No comments:

Post a Comment