Friday, March 18, 2011

Ühis- ja ühesõpe

Panen kirja oma mõtted 6. nädala teemadel ja toon välja kaks erinevat ja minu jaoks õpetlikku juhtu, milles ma mõlemal juhul olen osalenud ise õppijana.

1. Wiki-lugu
Juba üsna pikka aega kulgenud e-õppekursusel, kus senini oli olnud vaid individuaalne töö, mis tähendas igal nädalal ise materjalidega tutvumist ja ülesannete lahendamist, soovitav oli lugeda ka teiste töid ja neid foorumis kommenteerida. Õppijaid oli kursusel üle 30.
Ja peaaegu viimase ülesandena kursuse lõpus tuli teha rühmatööd. See oli situatsiooni lahendamine wikis.

- Rühmas oli 5-6 liiget (enam täpselt ei mäleta) ja rühmad jagati õppejõu poolt. Kokuvõttes tegime selle töö ära kolmekesi, kuna rühmade jagamisel ei olnud arvestatud seda, et nagu e-õppes pahatihti juhtub, olid teised grupiliikmed oma tegemistega alles mingite eelnevate nädalate ülesannete juures ja ei olnud ilmslet isegi niikaugele veel vaadanud, et neil tuleks parajasti juba rühmatöösse panustada. Tegin tagasisdies kursusele ka ettepaneku, et rühmad võiks tekkida parajasti oma sooritustega samas järgus oelvatest inimestest.

- Raskused ilmnesid selles, et see sama wiki oli meie ainuke suhtluskoht ja me käisime seal kõik erinevatel aegadel ja kuidai ei tekkinud sellist koos tegemist ega ka ülesannete jagamist. Asi lahenes taaskord nagu individuaalne töö, et igaüks lisas mingid oma asjad ja keegi teise tehtut suurt puutuda ei julgenud.
Pool aega kulus ilmselt imestamisele, kus on teised rühma liikmed ja keegi ei haaranud nö juhirolli ja ei suunanud tegutsemist. Juhi tekkimine või muul moel tegevuse kokku leppimine oleks antud olukorras väga vajalik olnud.


2. Hajutatud õpikeskkond
Teine lugu oli hoopis teistsugune. Siin oli tegu osaliselt veebipõhise kursusega ja seega tundsin ma kõiki inimesi, kellega ühes rühmas olin, ka päriselus.

- 4-sed rühmad sai ise moodustada. Oles ülesande kätte saanud, hakkas meie vahel tihe suhtlus kasutades erinevaid suhtluskanaleid e-postist ja skypeist blogideni. Üsna ruttu kujunes meie ühise töö südameks ja keskmeks google docsi kaust, kuhu kõik rühmatööga seonduv rändas.

- Raskuseks kujunes ilmselt see, et hoolimata sellest, et olime kõik innukalt asja juures, oli inimestel erinevatel hetkedel võimalik erinevalt panustada ja seega ei saanud ka kokkuvõttes töömaht kõigil päris sama. Ometi sai valmis töö, mille juures me kõik osalised olime ja millega me kõik rahul olime.


Lugedes Vaiko ja Karmeni postitusi ja mõeldes enda kogemusele siis võn öelda, et jagatud arusaamise tekkimisele rühmas aitavad kaasa
-rühmakaaslaste tundmine reaalses elus
-kõigil on võimalus ja tahe ühistöösse panustada
-võimalus suhtlemiseks ja töötamiseks valida just oma grupile sobivad vahendid.
Sobiva õpikeskkonna valik on äärmiselt oluline ja antud grupile mitte sobiva vahendi nö kohustuslik kasutamine pärsib loomingulist lähenemist, suhtlemist ja koostööd ning piirab võimalusi maksimaalse tuelmuse saavutamiseks.

No comments:

Post a Comment